AgraVeDict – Chained

Pierwsze i ostatnie demo grupy AgraVeDict pod Dosa. Wynikało to z faktu, że sierpniu 1999 roku, na party Gravity, grupa Sunflowers pokazała czym charakteryzują się dema pod Windows takimi produkcjami jak Wonder i Zilog. Po prezentacji  tych produkcji, cała Demoscena pecetowa szybko wyleczyła się z robienia dem pod DOS. Było to bez sensu. Horizon 99 odbywał się miesiąc po „przełomowym party”, więc Ja, Bayger i Still wiedzieliśmy już wtedy, że epoka DOS’a się skończyła, ale niestety nie mieliśmy czasu „przerzucić się” pod Windows.

Demo składa się z 3 scenek z czego dwie są scenkami 3D zrobionymi w programie Lightwave. Jedno słowo komentarza: z powodu braku jakiegokolwiek wsparcia ze strony firmy Newtek, programista miał problemy z opanowaniem kamery w scence 3D. Kamera była dobrze zrobiona i w programie to wszystko dobrze wyglądało, ale programiście z braku dokumentacji nie udało się wczytać poprawnie scenek i z tego powodu w demie kamera nie zachowuje się do końca tak jak tego oczekiwaliśmy. Gdy już miał większe doświadczenie, poradził sobie z tym problemem.

Demo zajęło 1 miejsce, my czyli ja z Baygerem dostaliśmy piękny dyplom i zgrzewkę piwa [żywiec] jako nagrodę, którym, jak ktoś chciał, to częstowaliśmy go złocistym napojem :)

Creditsy:

Main code:  Bayger
Additional code:  Shredder
Graphics:  Still
Music:  Hex
3D Scenes:  Neuroup
Design:  Shredder, Bayger, Neuroup(inspired by Hex’s music)
Ansi/ascii:  Insect

 

3 komentarze AgraVeDict – Chained

  • gorzyga

    Doce do formatu *.lwo były dostępne, ale pamiętam, że coś z tymi ścieżkami kamer było nie tak. W 1999-2000 też z tym walczyliśmy i się nie udało – ruchy kamer robiliśmy używając toola napisanego przez Dżeza – używało się do tego myszki i joysticka. Jedna osoba „latała” po scence używając joya, a druga klawiszami myszy przybliżała lub oddalała widok :)

  • neuroup

    No właśnie na to nie wpadliśmy, żeby taki myk zrobić. Może dlatego, że nie mieliśmy joysticka podłączonego do PC :) Problem się rozwiązał gdy pojawił się Lightwave 6.0 i wtedy kamera bez problemu została opanowana a może koder już ten problem rozwiązał pod 5.6 Ale i tak z tego co pamiętam to w tamtych latach Lw był najlepszym softem pod realtime….

  • SzudiZlaV

    czestowaliscie napojem.. piekne czasy. Teraz to za free przeciętny (były) scenowiec nawet bąka z dupy nie wypuści.

Leave a Reply