Polskie produkcje scenowe w 2012 roku – podsumowanie + ankieta

Nadszedł czas podsumowań! (Znowu…) Ocenienia minionego okresu, okresu błędów walidacji i wypaczeń nośników cyfrowych i analogowych w świetle czwartego stopnia zasilania. Wiemy, że wielu współpracowało w minionym okresie z UB, a niektórzy nawet z SB. Nic to przy tych, którzy jednak z całą świadomością współpracowali z USB donosząc na nim swoje prace do komisji i jednostek organizacyjnych pionu na szczeblu. To tyle tytułem tradycyjnie głupiego wstępu. A teraz do rzeczy:

Liczbą przewodnią tegorocznego podsumowania jest: 33.

Tyle właśnie produkcji scenowych zostało wykoncypowanych przez polskie paluszki przy bladym świetle monitora. Miało być 34 ale w ostatniej chwili wypadł tańczący na sępa Sebaloz(?) w produkcji, zakwalifikowany do kategorii krejzi, a poza tym 33 to (jeszcze) ładniejsza liczba. W podliczeniu zostały ujęte produkcje stricte scenowe. Pominięte natomiast prezentowane podczas party, meetingów lub bez okazji gry, crazy dema, fake dema, wykonywalne muzyczki i grafiki (niewykonywalne zresztą też…). Źródłem danych były głównie informacje zawarte w Internecie oraz wywiady środowiskowe przeprowadzone wśród rodziny i znajomych denata. Tu szczególne podziękowania dla Tygrysa, który niczym walec wygładził sytuację ZXów. Inaczej HOOY by nas strzelił ;). Ale dzięki również dla innych, którzy w ten czy inny sposób wsparli zestawienie swoją wiedzą. Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się.

Żeby upodobnić się do zeszłorocznego podsumowania, to zaimprowizuję znowu jakieś małe podliczanko: 19 dem (poprzednio naliczyliśmy 12 – jest postep!), w tym na Amigę 4 sztuki 2 na duże Atari (podparte prodką na Falcona). Atari XL/XE w tym roku z C64 zremisowało w demach wynikiem: 2:2. Taki sam wynik osiągnęło ZX Spectrum (czyli 2, tak samo jak rok temu) ale w zestawieniu pojawiło się nienotowane wcześniej ZX81, również z dwójką na koncie. PC – 3 demami powtórzył rezultat sprzed roku, a nieśmiało – jedyneczką – zaistniały w zestawieniu Android oraz Gameboy Color.

O reszcie prodek nie będę przynudzał, tylko zostawię do zabawy tabelkę, a jak ktoś ma javascripta w przeglądarce to może poklikać w nagłówki i zobaczyć co tam się pozmienia. (tabelka może wychodzić trochę poza główną kolumnę, przy zbyt małej szerokości strony, sori).

KompDemoIntro
16kB
Intro
4kB
Intro
1kB
Music
disk
Crack-
tro
Σ
Android11
Atari ST/STe11
Atari Falcon11
Atari XL/XE2417
Atari VCS11
Amiga OCS112
Amiga AGA314
C64213
GBC11
ZX Spectrum213
ZX81213
PC336

W kwestii statsów, warto napisać, że scenowcy zabawiali w tym roku na mniejszych i większych meetingach, a imprezy o randze Party, lub do niej dążące, zaszły w liczbie 4: Stary Piernik 7 (C64), Silesia Party 6 (C64), Wecan 2012 (Multiplatforma) oraz Silly Venture 2k12 (Atari).

btw. Na tej ktoś był?

 

 

Produkcje z 2012 roku, z racji ociężałości strony po doczepieniu wszystkich filmów z Youtuba, zostały zaprezentowane w oddzielnym poście. Aby go otworzyć kliknij na tym co teraz przeczytałeś.

 

 

A teraz…

Ankieta

Małą innowacją w tym roku niech będzie prosta ankieta bez spinki. Myślę, że nie ma sensu i sposobu żeby obiektywnie porównywać produkcje z różnych platform i kategorii dlatego tytuł ankiety jest sformułowany tyleż enigmatycznie co bezsensownie. W ten sposób możesz zagłosować na produkcję, która z absolutnie jakichkolwiek powodów (prywatnych, czy zawodowych, z sympatii lub z zawiści itp.) wydała Ci się najbliższa, najważniejsza, najfajniejsza… po prostu naj* w 2012 roku. Nawet na swoją własną. Ankieta trwa do końca stycznia, po czym zostanie zamknięta, nagrody nie zostaną wręczone i zapomnimy o niej, do następnego roku :).

Naj* Polska Prodka Scenowa 2012 roku

  • Lamers - Boogie Nights (24%, 45 Votes)
  • Arise Design - Biba 3 (13%, 25 Votes)
  • Masters of Electric City - Unshaped (9%, 17 Votes)
  • MadWizards - Kioea (5%, 9 Votes)
  • Ghostown & RNO - Boogietown (4%, 8 Votes)
  • HOOY-PROGRAM - Dizzzruptor (4%, 7 Votes)
  • Floppy - Pord Tuo (4%, 7 Votes)
  • Agenda - Press Play On Tape (3%, 6 Votes)
  • Wanted Team - Speedway manager (2%, 4 Votes)
  • Dual Crew & Shining - Cenotaph (2%, 4 Votes)
  • HOOY-PROGRAM - Gasman's Music Collection ZX81 (1%, 2 Votes)
  • Tygrys & Ziutek - HELLO WORLD (1%, 2 Votes)
  • Black Sun - Black Edges (1%, 2 Votes)
  • Phonex - Hyper Drive (1%, 1 Votes)
  • Sabath - Attack of Fifth Season of the Yea (1%, 1 Votes)
  • Mystic Bytes - Wake Up (1%, 1 Votes)
  • XXL and friends - Pixel (1%, 1 Votes)
  • Futuris - Breath (1%, 1 Votes)
  • DMA - Wave AtraKKtor (1%, 1 Votes)
  • Elude - Kakao (1%, 1 Votes)
  • Elude - Reboxer (1%, 1 Votes)
  • Extream & Mystic Bytes - The Only Survivor (1%, 1 Votes)
  • Flopi - X3 (0%, 0 Votes)
  • Black Sun - Llaih (0%, 0 Votes)
  • Vulture Design - Slang Test (0%, 0 Votes)
  • Lamers - Oldchool (0%, 0 Votes)
  • Tjoppen & J. Husak & Mystic Bytes - SillyVenture 2k12 invitro (0%, 0 Votes)
  • Tristesse - Unlimited Drunk Carpet (0%, 0 Votes)
  • Elude - Beginning (0%, 0 Votes)
  • Laresistance - High Tide (0%, 0 Votes)
  • Phibrizzo - Blurya (0%, 0 Votes)
  • Mat & Tygrys & Yerzmyey - WAP-NIAK 2012 invitation (0%, 0 Votes)
  • HOOY-PROGRAM - The Sound Demo (0%, 0 Votes)

Głosujących: 186

Loading ... Loading ...

 

 

Więcej grzechów nie pamiętam ale w zasadzie to nie żałuję ;). Mam tylko nadzieję, że będzie z tego mniej szkody niż pożytku. A teraz – do dzieła, cały 2013 czeka aby poprawić wyniki z 2012!

 

___

08.01.2013 – jedna prodka usunięta, jedna dodana.

17 komentarzy Polskie produkcje scenowe w 2012 roku – podsumowanie + ankieta

  • g

    anons towarzyski: 39 głosów oddanych przez fanów polskiej sceny z Czech, Rosji oraz Słowacji znikło jak kamfora.

  • Wieczór

    Panowie coś tu się chrzani… Czemu Dizzzruptor stracił swoje głosy?

  • g

    anons towarzyski nr 2: ponieważ chłopaki dalej próbują nabijać głosy na Dizzruptora (+4), głosowanie w ankiecie wymaga teraz zalogowania się. Przepraszam za utrudnienie.

  • Nigdzie nie jest napisane że głosować mogą tylko i wyłącznie ludzie z .pl, poza tym informacja o głosowaniu zapewne pojawi się jeszcze w kilku miejscach.

    Jeżeli w trakcie głosowanie zasady, tj wymóg jaki trzeba spełnić przy głosowaniu, zmienił się, to proponuję jedno z dwóch rozwiązań:
    – wyzerować wyniki i ponownie rozpocząć głosowanie. Każdy z głosujących musi się zarejestrować na s-s i oddać głos,
    – zamknąć już głosowanie gdyż już nikt nie zagłosuje i znieść krytykę tego blamażu z honorem.

    • g

      Rozważam drugą opcję.

      Nigdzie nie jest powiedziane, że ludzie z poza .pl nie mogą głosować, bo mogą. Jest to nawet wielce wskazane. Ale namawianie na KLIKANIE w konkretna produkcję, tylko po to aby wybić się w rankingu jest zwykłą bezczelnością. Rozumiem, że to się zdarza w innych wypadkach, to jest nieuniknione ale zachowywane są przy tym przynajmniej pewne pozory przyzwoitości. Fejkować wotki na party też trzeba umieć, a nie drukować je na oczach organizatorów.
      Możecie więc podziękować koledze z Czech, który w beztroskim tweecie po prostu skompromitował waszą akcję. Która w rezultacie prowadzi do smutnej konkluzji, że w przyszłości tego rodzaju zabawy już się po prostu nie odbedą.

      Jeśli nabijanie głosów na wspomniane demo się nie skończy, głosowanie zostanie zamknięte przed czasem.

      • Chcę jedynie sprostować, że nikogo do konkretnej produkcji nie namawiałem, ani nie będę tego robić.
        Jeszcze nie głosowałem i na pewno nie będę głosować na produkcje, w których brałem udział (są 3).
        Mam zamiar zagłosować.

        • g

          Przyjmuję do wiadomości. Zostałeś dotknięty krzywdzącą generalizacją, podobnie jak produkcja Dizzzruptor, której odliczyłem 39 głosów, oddanych w krótkim czasie wśród których zapewne znalazły się te oddane szczerze. Niestety demo Dizzzruptor też zostało tu pokrzywdzone i jest to ewidentne.

  • Przykre, ze nasze glosy byly skasowane dla tego ze jestesmy z poza granic… Czyz nie mozno byc fanem dem z innego kraja? Jest gdies w propozycjach wzbronione glosowanie dla obchych „g” ? No przykro…

    • g

      Żaden głos nie został skasowany, zostały jedynie odliczone od puli.

      Swoją drogą to skąd wiesz Honza, że Twój głos został skasowany? Może głosowałeś na jakąś produkcję z Atari lub z PC? A może obejrzałeś większość lub wręcz wszystkie polskie dema z 2012 roku i zagłosowałeś z ręką na sercu, uczciwie na wybraną przez siebie produkcję?

      A może po prostu wykonałeś mechaniczną czynność kliknięcia we wskazaną pozycję, bo po prostu prosili Cię o to koledzy? Możesz powiedzieć to z ręką na sercu? Dzięki.

  • Nitro

    IMO źle jest przeprowadzany ten plebiscyt, porównujemy w nim jabłka z pomarańczami.
    Powyższy argument grogona w stosunku do obcokrajowców na pewno w dużej większości odnosi się i do Polskich scenowców – Atarowcy nie obejrzą wszystkich dem z Amigi/PC, PC’towcy nie obejrzą rodzynków ze Spectrum itd… A jak obejrzą, to nie będą w stanie obiektywnie ocenić produkcji bo nie interesują się dogłębnie daną sceną i np. nie wiedzą, że konkretny efekt jest prawdziwym majstersztykiem.
    IMO aby rzecz miała ręce i nogi powinno się podzielić głosowanie na kategorie sprzętowe.

    • g

      Problem jest dość skomplikowany, w zasadzie można o tym artykuł cały napisać, ale tak w skrócie: Kategorie sprzętowe rozwiązałby (złagodziłyby) do pewnego stopnia naginanie się wyników w kierunku ulubionej platformy sprzętowej ale… czy w roku powstaje wystarczająca liczba produkcji, aby takie podziały wprowadzać?

      Rozważałem inne rozwiązanie – umożliwienie oddawania określonej lub nawet dowolnej liczby głosów (czyli zagłosowanie bądź nie na każdą produkcję). Wówczas zniknąłby kłopotliwy dylemat wyboru pomiędzy produkcjami, które chcielibyśmy docenić w takim samym stopniu. Nie zdecydowałem się na to jednak w obawie przed ułatwieniem czitowania pod stolikiem. Ale może byłby to jakiś pomysł na przetestowanie w przyszłym roku (albo dla testu wcześniej, przy innej okazji). Chyba, że masz jakiś lepszy pomysł – bo przyznam, że nie jestem do końca przekonany do podziału na platformy – za mało jest tych produkcji. Demo GBC zostałoby samiuteńkie.

      Bardziej widziałbym podział na modłę rankingu 4sceners lub Scene Awards czyli oldschool/newschool lub 8bit/16 bit albo coś podobnego.

      Temat technicznej oceny efektów to kolejna sprawa i masz tu rację, że w zasadzie mało kto potrafi ocenić/docenić (kiedyś było prościej gdy na scenie dominowało z 5 efektów wałkowanych we wszelkich wariacjach kolorystycznych) ale nie zapominajmy też, że na koniec wszystkiego efekt ten powinien się jednak podobać. A to akurat może ocenić każdy.

      Nie każdy też głosuje „na najlepsze”. Są ludzie głosują na mniej popularne produkcje, bo wiedzą, że 1 głos z 5 może mieć większą wagę niż 1 ze 100.

      I tak na koniec. Ok, ankieta ankietą, takie głosowanka jakieś tam małe emocje zwykle rozbudzają, nawet gdy wyraźnie zaznaczy się, że to tylko zabawa, że nie gra o złote kalesony itp. (chyba, że komuś uda się na ankietę wyrwać jakąś laskę, to niech się pochwali, a ja odwołam swoje słowa ;>). Idealnego głosowania się nie przeprowadzi ale poza głosowaniem trzeba wyniki sobie odpowiednio przefiltrować. Najlepiej zrobić to w taki sposób, aby wnioski płynące świadczyły o zbliżaniu się względnie hermetycznych środowisk, a nie pogłębianiu podziałów; osobiste ambicje natomiast, aby przekładały się na mnożenie produkcji na party, a nie pustych głosów w internetowej ankiecie.

Leave a Reply