Dekadence – Thrice

Jak coś napiszę o tym intrze (64kB) to zespoiluję frajdę z pierwszego obejrzenia. Dlatego narazie nie napiszę o nim nic, oprócz: oglądać, szczęki trzymać!

Lemon – Rink a Dink (1993 vs. 2013)

Melo… jak to szło… Lemon! Kolejny, między innymi po Andromedzie oraz Skarli, ‚big comeback’ demoscenowych kombatantów. Tym razem może w niecałkiem nowym ale nieco odświeżonym i rozszerzonym tudzież przystrzyżonym wydaniu. Rink a Dink Redux, czy wygrał Oldschool Demo Compo na Revision 2013? Tego w momencie pisania tych słów jeszcze nie wiadomo. Ale możemy już dokonać małego porównania:

 

Lemon – Rink a Dink 1993

Lemon – Rink a Dink 2013

Demozoo – wyjście z cienia

Demoozoo to projekt zainicjowany przez dwóch scenowców o ksywkach Gasman oraz Menace. Do tej pory dziergający, jak mróweczki pod kamulcem, swój pomysł mający zgromadzić informacje na temat wszelakich produkcji scenowych, zarówno wykonywalnych jak i tych ‚artystycznych’ we formule przystającej do dzisiejszej internetowej rzeczywistości oraz dostepnych narzędzi. W największym skrócie pomysł czerpie inspiracje z takich m. innymi jak serwisów Wikipedia, IMDB, CSDB ale oczywiście przewiduje i zostawia pole rozwoju o specyficzne dla demosceny narzędzia online, jak np.: playery różnych muzyczek scenowych zintegrowane w kodzie przeglądarkowym, a w przyszłości może nawet o emulatory platform, których produkcje się znajdą miejsce w serwisie.

W dwóch słowach, jest to próba uporządkowania scenowej stajni Augiasza, udostępnienia twórczości scenowej szerszemu audytorium oraz ocaleniu dorobku demoscenwego od całkowitego zapomnienia w pomroce dziejów.

Wypłynięcie serwisu na szersze wody planowany jest jeszcze na ten rok choć pracy jest oczywiście wbród i będzie ona kontynuowana także po jego uruchomieniu. Autorzy tym samym zapraszają osoby mogące wspomóc przedsięwzięcie w jakikolwiek sposób. Informacji można zasięgnąć np.: za pośrednictwem kanału IRC #demozoo.

Strona projektu Demozoo: http://demozoo.org

Oficjalne ogłoszenie, prezentacja stanu prac, obecnego wyglądu serwisu oraz inne ciekawe informacje podczas godzinnego seminarium:

Podglądanie Revision 2013

Jest już właściwie możliwe za pomocą scenesatowych streamów video dostępnych pod adresem:

http://scenesat.com/video

a tu podręczna rozpiska, kiedy nie wychodzić np.: do  ubikacji:

http://2013.revision-party.net/events/timetable

Junglowa kompilacja 4kanałowych modków (by Echolevel)

Echolevel przygotował sobie kompilację junglowych, amigowych modułów czterokanałowych ale, że stwierdził na pewnym etapie swojego życia, że nie jest sobek to postanowił udostępnić ją nam wszystkim. Należy się mu order.

Amiga Jungle/Drum & Bass 2013 vol 2 Mix by Echolevel on Mixcloud

Amiga Jungle/Drum & Bass 2013 vol 5 Mix by Echolevel on Mixcloud

Deform & Investation – Ray World

Już początek dema sugeruje, że czas w tym demie może być nierzeczywisty. I rzeczywiście, raytraceowane animacje oraz obrazki, których wyświetlenie zajęło znacznie mniej czasu niż wyrenderowanie w rozdzielczości ekranu przeplecione są charakterystycznie kolorowymi wektorkami. Czyli czysta radość nowiuteńkiej Amigi 1200. Przygrywa muzyczka Dana (w main parcie). Pierwsze i zarazem ostatnie miejsce na Polish Autumn w 1993 roku w kategorii A1200 Demo competition.

Jeszcze więcej Molemana2?

Otóż to. Jeśli masz chrapkę na ekskluzywne wydanie Molemana 2, które nie istnieje lecz zaistnieć w ekstensywnej formie DVD/BD przy pomocy odpowiedniej liczby rączek przesyłających pieniążki poprzez projekt w serwisie crowdfundingowym Indiegogo. Posłuchaj – to do Ciebie:

http://youtu.be/qmPh6vA_7Os

Strona projektu http://www.indiegogo.com/projects/moleman-2-demoscene-digipak

ftp.modland.com/pub/modules/Protracker/D*

Ufff… udało się w końcu przesłuchać autorów na literkę D z Modlanda. O każdym katalogu można z grubsza napisać to samo – trochę krapu, dużo średnizny i kilkanaście wybitniejszych pozycji. Jak to w życiu. Czytaj dalej: ftp.modland.com/pub/modules/Protracker/D*

Wycieczka po pożółkłej Amidze

Bezkarne podglądanie 20-letnich przyjaciółek? Only Amiga makes it possible ;). Z Davidem L. Jonesem, dowodzącym stroną EEVBlog możemy zwiedzić wnętrzności Amig wytarganych z dna śmierdzącego garażu (wirtualny świat oferuje tu swoje zalety nie transmitując tej części sygnału). Ciekawe zderzenie kulturowe, wirtualna podróż w czasie i po wytrawionych ścieżkach, po których śmigała przytłaczająca większość dem w pierwszej połowie lat ’90.

Ruszy czy nie ruszy ten złom?

Oxyron – Forever or Never

Oxyron na Atari? Z tego musiało coś wyniknąć i niekoniecznie eksplozja procesora. Poza pierwszym miejscem na słowackim Forever Party 2013, na którym konkurencja nie zaprezentowała może szczególnie wysokiego poziomu, dokonali czegoś znacznie ciekawszego, w mojej opinii. Otóż w marcu Anno Domini 2013 przekazali oni światu komunikat rangi conajmniej tegoż nadanego w 1974 z Arecibo – na 8 bitowym Atari da się zrobić demo z muzyką, która nie wzbudza u niewinnych słuchaczy marzeń o serowych koreczkach [1]. Gdyby tego było mało – muzyki Bookera słucha się z przyjemnością, posiada melodię (!), niefałszującą melodię oraz fajną melodię. Do tego niepiłujące uszu basy, fajne arpy i inne brzmienia. Po prostu ogień.

Przez to wszystko o efektach mogę tylko napisać, że są przyzwoite. Demko jest dość krótkie, szczególnie jak na ośmiobitowe standardy ale to nawet lepiej :).

  1. [1] Ok, demo MEC – Unshaped też muzycznie bardzo przypadło mi do gustu choć z racji innego udziału melodyki zakwalifikowałem je do nieco innej kategorii :).

JS1K – Spring 2013

Wiosenna edycja JS1K compo (Spring 2013) STOP Deadline: 31.03.2013. STOP Reguły, zasady, nagrody POST

http://js1k.com

Czy hackerzy uratują świat?

Czy hackerzy uratują świat? A w zasadzie to przed czym? Czy to oni stworzyli demoscenę? Punkt widzenia Louis’a Montagne poznamy w artykule zatytułowanym HACKERS FOR AN OPEN CULTURE – Will they save the world?  [1]zamieszczonym w 11 numerze magazynu  Digitalarti Mag.

 

  1. [1] link do artykułu w wersji html  http://www.digitalarti.com/blog/digitalarti_mag/hackers_for_an_open_culture_will_they_save_the_world

S001 – novelty flooding

1 miejsce na Edison 2012 party w kategorii Wild to animacja. Pozycja do kontemplacji trwania i przemijania.

novelty flooding from Jonas Holmer on Vimeo.

Ryoichi Kurokawa – Syn_/Sirens/Ground/…

Post ten jest pierwszym wyłomem od scenowej tematyki, pisząc nieco prześmiewczo – poza demosceną też się trochę dzieje. Nie zaszkodzi więc nieco uchylić okno i napuścić tu od czasu do czasu świeżego powietrza z zewnątrz.

Ryoichi Kurokawa to magik od instalacji audiowizualnych, kogo zainteresuje jego bio to sobie doczyta na stronie www.ryoichikurokawa.com, a my przejdziemy prosto do sztuki dźwięku i obrazu. Wybrałem te prace, które w jakiś sposób korespondują z demoscenową estetyką. Oglądaj dalej: Ryoichi Kurokawa ? Syn_/Sirens/Ground

Activision – Venetian Blinds (1982)

Venetian Blinds to demo na Atari VCS pochodzące z 1982 roku. Stworzone zostało ono przez Davida Crane’a z firmy Activision w czasach gdy o demoscenie nawet jeszcze nie szeptano. Jednak ten praszczur współczesnych dem wykazuje pewne powinowactwa do demoscenowej filozofii, pokonywania ograniczeń nie tylko w sferze technologicznej. Ma za sobą pewną historię.

Poniższy zrzut nie pochodzi z ‚real-hardware’ no ale, cytując Andrzeja Gołotę, „trudno… co robić”. Demo jest interaktywne i całkiem estetyczne.

 

Autorem techniki użytej w Venetian Blinds jest Bob Whitehead, który opowiada między innymi o niej w tym wywiadzie.

Demoscena/Gamedev w Helsinkach

W tym tygodniu party Assembly ma niezłą prasę. Serwis Pocketgamer.biz opublikował wywiad-kropelkę z Jussi Laakkonen’em (Abyss/Future Crew) na temat fińskich klimatów mobile-gamedevowych. Jussi przy tej okazji wspomina o roli demosceny i Assembly, party w którego organizowaniu i prowadzeniu pełni niepoślednią rolę od 1992 roku, w konsolidowaniu dzisiejszego środowiska twórców gier i oprogramowania w Helsinkach. Wywiad znajduje się pod adresem

http://www.pocketgamer.biz/r/PG.Biz/Applifier+news/news.asp?c=49159